Οδηγός επιβίωσης για εσένα που ταξιδεύεις πολύ... [ΜΕΡΟΣ 2: Συλλογή πληροφοριών, πακετάρισμα, πρόγραμμα κινητής, χρήματα]

Είδαμε σε προηγούμενο άρθρο έναν οδηγό επιβίωσης για εσάς που ταξιδεύετε πολύ. Αφορούσε τα αεροπορικά εισιτήρια και την διαμονή. Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις;

Σχεδίαση ταξιδιού

5. Συλλογή πληροφοριών για την τοποθεσία


Για αρχή, υπολογίζω κατά προσέγγιση πόσες διαδρομές θα κάνω κατά τη διάρκεια της διαμονής μου. Στη συνέχεια ψάχνω στο Ιντερνετ σχετικά με την πόλη και τη συγκοινωνία (transportation in CITY). Πιθανό να βγάλει πρώτο αποτέλεσμα την εταιρία μέσων μεταφοράς της πόλης. Εκεί λοιπόν βλέπω πόσο κοστίζει ένα εισιτήριο για ένα δρομολόγιο. Συνήθως το δρομολόγιο μέχρι το αεροδρόμιο κοστίζει περισσότερο (απλά τσεκάρετέ το για σίγουρα). Στη συνέχεια ψάχνω εάν υπάρχει κάποια ειδική προσφορά τόσο στην εταιρία μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης ή κάποια άλλη που να περιέχει και έκπτωση σε μουσεία (πχ Berlin Welcome Card). Αν η διαφορά αγοράς μεμονωμένων εισιτηρίων vs κάρτας πολλαπλών διαδρομών (με ή χωρίς έκπτωση σε μουσεία) είναι μικρή, έστω και 1Ε, τότε να προτιμώ την κάρτα πολλαπλών διαδρομών για όλες τις ημέρες γιατί εξοικονομεί χρόνο και ταλαιπωρία.

Αφού υπολογίσω το κόστος των δρομολογίων, βρίσκω τις διαδρομές. Από το αεροδρόμιο μέχρι το ξενοδοχείο και πίσω και από το ξενοδοχείο προς το συνέδριο και πίσω. Στο google maps έχει την επιλογή οδηγιών (μπλε ρόμβος με άσπρο βελάκι προς τα δεξιά). Εισάγω το αεροδρόμιο και το ξενοδοχείο (ή τη διεύθυνσή του) και βγάζει το πως θα πάω με συγκοινωνία. Στις περισσότερες χώρες έχουν εισάγει τα ωράρια των δρομολογίων στο σύστημα της Google (δυστυχώς όχι για τη Θεσσαλονίκη όπου διαμένω). Ρυθμίζω την ημερομηνία και την ώρα ώστε να έχω το ακριβές δρομολόγιο. Μπορώ να αποθηκεύσω την διαδρομή είτε αποστέλλοντάς την στο τηλέφωνο (στους χάρτες) είτε να στείλω ένα mail στον εαυτό μου για να το δω όταν θα βρίσκομαι στον προορισμό μου.

U5 Berlin U Bahn

Tip: Κάτι που καλό είναι να ξέρετε πως γίνεται, είναι να μπορείτε να δίνετε σήμα σε κάποιον που βρίσκεστε. Σε περίπτωση που ταξιδεύετε με ομάδα ή απλά σας φιλοξενεί κάποιος, να μπορείτε να του δώσετε ένα σήμα που βρίσκεστε ώστε να έρθει να σας πάρει σε περίπτωση που χαθείτε. Στην εφαρμογή Χάρτες του Google, έχει μια βουλίτσα που είστε εσείς. Πατώντας επάνω της, θα σας εμφανίσει μια επιλογή Κοινοποίηση της τοποθεσίας σας. Πατώντας αυτό μπορείτε να επιλέξετε σε ποιο messanger θα το στείλετε. Οπότε ο φίλος σας θα καταλάβει που είστε. Εναλλακτικά, υπάρχει και το messanger όπου αν πατήσετε το + στα αριστερά, θα σας βγάλει μια επιλογή που λέει Τοποθεσία. Θα ενεργοποιήσετε την τοποθεσία σας για 1 ώρα, μέχρι να σας βρει ο φίλος σας. Βέβαια και οι δυο τρόποι μπορεί να είναι στο περίπου. Όμως είναι μια εναλλακτική που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εάν χαθείτε.

Προαιρετικό: εγκαθιστώ στο κινητό την επίσημη εφαρμογή από την εταιρία μέσων μεταφοράς της πόλης. Έχει αποθηκευμένα τα δρομολόγια και τους χάρτες. Μια αρκετά καλή εφαρμογή είναι η Moovit η οποία βρίσκει την τοποθεσία που είσαι, αλλάζει την πόλη και έχεις τα δρομολόγια της πόλης που είσαι. Έχει και τη Θεσσαλονίκη. Το εκπληκτικό είναι ότι έχει την λίστα με τις στάσεις και εμφανίζει live ποιες περνάει το λεωφορείο (εάν δεν τις φωνάζει από το ηχείο, δεν έχει οπτική ενημέρωση ή απλά δεν γνωρίζετε την γλώσσα της χώρας). Μια άλλη εφαρμογή ανοικτού κώδικα που σας συνιστώ είναι η Transportr. Σε αυτήν επίσης επιλέγετε την πόλη και σας δείχνει τα δρομολόγια. Πείτε το από θέμα συνήθειας; Πείτε το από θέμα ταχύτητας; Προσωπικά χρησιμοποιώ την εφαρμογή της Google στο κινητό μου.

Μια καλή εφαρμογή που έχω εγκατεστημένη είναι η Google Trips. Όταν κλείνω το αεροπορικό και την διαμονή, διαβάζει το mail της επιβεβαίωσης και θα εισάγει την τοποθεσία που θα πάω. Το mail επιβεβαίωσης εισάγει και τα στοιχεία της πτήσης και διαμονής στο Google Calendar. Όμως τι προσφέρει η εφαρμογή;

- Κάνω μια αναζήτηση στο google maps τα αξιοθέατα ή τα μαγαζιά που θέλω να πάω. Πατάω πάνω τους και βγάζει μια φωτογραφία και τις πληροφορίες στα αριστερά. Εμφανίζει κάποια κουμπάκια κάτω από την φωτογραφία. Πατώ το Αποθήκευση και αποθηκεύω την τοποθεσία σε μια λίστα με την πόλη. Στη συνέχεια ανοίγω την εφαρμογή Google Trips στην πόλη και μετακινούμαι στις αποθηκευμένες τοποθεσίες. Εκεί εμφανίζεται η λίστα που έχω δημιουργήσει από το Google maps. Τι κερδίζω έτσι; Πατάω ένα κουμπί που έχει για οδηγίες και μου ανοίγει αυτόματα το google maps και μου δείχνει πως να πάω στη συγκεκριμένη τοποθεσία.

- Η εφαρμογή έχει και προτάσεις τι δεν πρέπει να χάσω εκεί που θα πάω (εάν δεν έχω ιδέα που πάω).

- Έχει προτάσεις τι μπορώ να δω σε 1 ημέρα.

- Περιέχει πληροφορίες για την πόλη και την χώρα αλλά και προτεινόμενα μαγαζιά για να φάω.

- Τέλος σε μερικές πόλεις έχει και περιπτώσεις εκπτώσεων σε ορισμένα μαγαζιά.

Φτιάχνω ένα υποτυπώδες πρόγραμμα ημερών και βρίσκω τα δρομολόγια. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα το κρατήσω 100%. Το αναπροσαρμόζω όταν χρειάζεται. Επίσης διαβάζω λίγο την ιστορία των αξιοθέατων που προγραμματίζω να πάω. Ο λόγος είναι για να ξέρω τι βλέπω και που πάω.
Ένα εναλλακτικό πρόγραμμα της Google πάλι είναι το Google My Maps όπου φτιάχνω χάρτες με αξιοθέατα και σημεία που πρέπει να ξέρω που είναι για να μην χαθώ και ανάλογα το χρησιμοποιώ.

Μεγάλο ρόλο παίζει και το φαγητό ή τα μέρη διασκέδασης γενικά. Συνήθως μεσημεριανό θα φάω στο συνέδριο αλλά αν γυρνάω για αξιοθέατα, μάλλον θα βρω κάτι γρήγορο όπως pizza, McDonald's, Burger King. Όμως για βραδινό ψάχνω κάτι πιο καλό, ίσως πιο παραδοσιακό της χώρας που βρίσκομαι, κάτι που να έχει καλή βαθμολογία κυρίως στο Tripadvisor ή ακόμα και στο Google maps. Οπότε πριν μπω στο εστιατόριο, τσεκάρω το Tripadvisor.

Στο google maps έχει και φωτογραφίες της τοποθεσίας (street view) οπότε μπορείτε να έχετε μια πρώτη γεύση το που θα πάτε.

Εγγραφείτε και στο Uber (εφαρμογή android, apple) για το ενδεχόμενο να μην βρείτε λεωφορείο ή αν μείνετα κάπου αργά. Στο εξωτερικό δουλεύει.

Μια άλλη εφαρμογή που πρέπει να κατεβάσετε είναι η Lime, τα ηλεκτρονικά πατίνια. Γραφτείτε και για να πάρετε και 3 βόλτες δωρεάν (ή χρησιμοποιήστε τον κωδικό RW7GLIN). Μπορεί να μην το χρησιμοποιήσετε ποτέ, εάν δεν υπάρχει στην πόλη που πάτε. Αν υπάρχει όμως, μπορεί να σας σώσει.

Τέλος κάτι άλλο που κοιτάω είναι ο καιρός. Γενικά ο καιρός αλλάζει, οπότε ακόμα και την τελευταία στιγμή μπορεί να μην είναι αυτό που λέει 100% αλλά παίρνω μια γενική εικόνα. Με βοηθάει στο τι ρούχα θα πάρω μαζί μου. Κάθε φορά παίρνω και ομπρέλα, ανεξαρτήτως καιρού.


6. Ασφάλιση και υγεία


Επειδή ταξιδεύετε στο εξωτερικό και δεν ξέρετε τι μπορεί να συμβεί, καλό είναι να έχετε φροντίσει να έχετε μαζί σας την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας. Εάν δεν είστε ασφαλισμένοι, καλό είναι να επιλέξετε να αγοράσετε ασφάλιση κατά την αγορά του εισιτηρίου. Θα σας σώσει πολύ κόπο και χρήμα εάν πάθετε κάτι στο εξωτερικό.

Λίστα για αποσκευή και πακετάριμα

7. Λίστα: Τι θα βάλω στην χειραποσκευή


Όπως το λέει, φτιάχνω μια λίστα των πραγμάτων που θέλω να πάρω μαζί μου. Αυτό με σώζει από το άγχος της τελευταίας στιγμής, του να μην ξεχάσω κάτι. Βασικά επειδή ταξιδεύω και πολύ, έχω φτιάξει μια λίστα ήδη και απλά την ανασύρω από τα αρχεία μου.

Εγώ αυτά που παίρνω είναι τα εξής:

* Εσώρουχα (ανάλογα τις ημέρες)
* Μπλούζες (ανάλογα τις ημέρες. Κοντομάνικες σίγουρα και ανάλογα τον καιρό και μακρυμάνικη)
* Μπουφάν - ζακέτα (ανάλογα τον καιρό)
* Κάλτσες (ανάλογα τις ημέρες)
* Φάρμακα (ανάλογα τις ημέρες)
* Φάρμακα έξτρα (ασπιρίνες κλπ)
* Γυαλιά ηλίου + γυαλιά (αν φοράτε).
* Σακουλάκι με οδοντόκρεμα, άρωμα, αποσμητικό (οι γυναίκες βάζετε και κρέμες, όσοι φοράτε φακούς επαφής βάζετε το υγρό σε 100ml μπουκαλάκι)
* Πυτζάμες (T-Shirt και κοντό παντελονάκι)
* Παντόφλες
* Οδοντόβουρτσα
* Φορτιστές (για όλες τις συσκευές σας)
* Power Bank (θα σας σώσει εάν τελειώσει η μπαταρία και χρειάζεστε το κινητό για τους χάρτες)
* Σελφοκόνταρο
* Φωτογραφική μηχανή + μέσα αποθήκευσης φωτογραφιών
* Ομπρέλα (ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. ΠΑΝΤΑ ΠΑΙΡΝΩ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΕ ΚΑΙΡΟ)
* Ξηρά τροφή για αεροπλάνο (όταν δεν προσφέρουν γεύμα δωρεάν)
* Υπολογιστής (αν χρειάζεται)
* Πολύμπριζο (αν χρειάζεται)
* Τσαντάκι (για να βάλω κινητό και πορτοφόλι για ευκολότερες μετακινήσεις στην πόλη)
* Σακούλα για άπλυτα. Φροντίστε να έχετε αρκετές και να κουβαλάτε και μαζί σας εάν πάτε σε κάποιο super market.
* Κλειδαριά-λουκέτο σε περίπτωση που θα μείνετε σε κάποιο Hostel
* Πετσέτα (αν δεν παρέχεται από το κατάλυμα σας)
* Μαγιό (αν πάτε σε μέρος που μπορείτε να κάνετε μπάνιο)

Τελευταία ψιλοζαχάρωνα μια τσάντα τύπου backpack, που φαίνεται να χωράει πολλά πράγματα (ακόμα και τα ρούχα μου) και ίσως να μην χρειάζεται χρέωση χειραποσκευής. Για 2-3 ημέρες μια τέτοια είναι ότι πρέπει. Όμως τυχαίνει στο εξωτερικό να κάνω ψώνια, οπότε κάπου πρέπει να τα χώσω.

Μια αποσκευή που μου άρεσε, αλλά είναι ελαφρώς μεγαλύτερη (2εκ) από τις επιτρεπόμενες, είναι της AWAYTRAVEL λόγω της μπαταρίας για φόρτιση που έχει. Όμως είναι απαγορευτικό το ποσό αγοράς της για εμένα. Όμως γενικά αν ταξιδεύετε πολύ, αξίζει να την αποκτήσετε.

Έχω δει βαλίτσα (όπως η παραπάνω) που συνδέεται με bluetooth με το κινητό (δεν κατάλαβα το λόγο). Το εντυπωσιακό της υπόθεσης ήταν ότι έστελνε μνμ στο κινητό για το πόσα κιλά είναι (ούτε αυτό κατάλαβα πως το υπολογίζει). Γι'αυτό το λόγο πάντως έχω αγοράσει την ζυγαριά χειρός (δείτε μια ενδεικτική από το ebay). Νομίζω η επιλογή αυτό είναι καλύτερη γιατί μπορείτε να ζυγίζετε πολλές βαλίτσες. το ζύγισμα σε κάποια ξενοδοχεία μπορεί να χρεώνεται και 1Ε.

Αν δεν έχετε αποσκευή και πρέπει να αγοράσετε, ΜΗΝ προτιμήσετε χρώμα μαύρο. Οι περισσότεροι διαθέτουν βαλίτσα σε μαύρο χρώμα. Όταν θα χρειαστεί να παραλάβετε την αποσκευή σας από το καρουσέλ, είναι σίγουρο ότι κάποιος απρόσεκτος θα πάρει την δικιά σας βαλίτσα και έτσι δεν θα ξεκινήσετε καλά το ταξίδι σας. Ένα άλλο "κόλπο" είναι να σταθείτε στο καρουσέλ, εκεί που βγαίνουν οι αποσκευές. Οπότε όταν βγει η δικιά σας, θα την παραλάβετε αμέσως.

Ο τρόπος που πακετάρω είναι ο παρακάτω (ειδικά με τις μπλούζες):


Υπάρχουν όμως και εναλλακτικοί, όπως οι παρακάτω:



Χρησιμοποιήστε αυτό που λέγεται packing cubes. Μικρά τσαντάκια στα οποία βάζετε μέσα ότι έχετε κάνει σε ρολό. Αρκετές φορές το ρολό δεν χρειάζεται και σιδέρωμα (ανάλογα πως θα το διπλώσετε).
Επιλέξτε όμως ότι σας βολεύει.

Δείτε στο προηγούμενο άρθρο σχετικά με τις πολιτικές των αποσκευών για τις πιο γνωστές αεροπορικές εταιρίες.


8. Χρήματα


Υπολογίζω περίπου πόσα χρήματα θα σπαταλήσω την ημέρα σε φαγητό. Από αυτά, ένα ποσό το έχω σε μετρητά και μετά ένα άλλο ποσό το έχω στην κάρτα.
Πριν φύγετε, επικοινωνήστε με την τράπεζά σας και ενημερώστε τους για τις ημερομηνίες που θα λείπετε και την χώρα που επισκέπτεστε. Αυτό ίσχυε όταν είχαμε capital controls. Τώρα έχει εκλείψει. Αλλά μου έχει τύχει να το εφαρμόζουν και τώρα, οπότε καλό είναι να το κάνετε για να μην τους τηλεφωνείτε από το εξωτερικό, πριν κάνετε κάποια αγορά και σας χαλάσει την διάθεση.
Προσωπικά χρησιμοποιώ Revolut και την N26. Το καλό με τις συγκεκριμένες είναι ότι μπορεί να πληρώσει ένας από την παρέα και οι υπόλοιποι να του στείλουν στην Revolut ή στην N26 το ποσό που χρωστάει ο καθένας. Κάτι άλλο που βολεύει η Revolut συγκεκριμένα, είναι σε περίπτωση που η χώρα που πάω δεν χρησιμοποιεί Euro, τότε μπορώ να κάνω συνάλλαγμα σε πολύ συμφέρουσες τιμές και να πληρώνω με το τοπικό νόμισμα. Έτσι δεν περισσεύουν χρήματα, τα οποία θα μου είναι άχρηστα. Αν έχει στην κάρτα κάποια χρήματα, απλά τα γυρνάω σε Euro.

Mobile

9. Πρόγραμμα στο κινητό


Τελευταία, δεν υπάρχει χρέωση στην χρήση του κινητού μας στο εξωτερικό. Δεν υπάρχει η χρέωση Roaming (διαβάστε και το FAQ). Όμως λίγο προσοχή. Στην ιστοσελίδα για τις προπληρωμένες κάρτες λέει:

Αν έχετε προπληρωμένη κάρτα (δηλαδή, κάρτα κινητής τηλεφωνίας που έχετε πληρώσει προκαταβολικά) μπορείτε να χρησιμοποιείτε περιαγωγή σαν στο σπίτι σας. Ωστόσο, ο πάροχός σας μπορεί να εφαρμόζει ένα όριο σε δεδομένα με περιαγωγή αν πληρώνετε με τη μονάδα και η τιμή μονάδας της χώρας σας για δεδομένα είναι χαμηλότερη από 6 ευρώ ανά GB.

Όπως και να έχει, κάντε λίγο μια έρευνα. Είχα αρνητική εμπειρία στο τελευταίο μου ταξίδι στο Las Palmas de Gran Canaria.

Το δίκτυό μου είναι Vodafone CU. Όταν έφτασα στην Ισπανία, μου ήρθε μήνυμα που με καλωσόριζε στην χώρα και έλεγε ότι ισχύουν οι εθνικές χρεώσεις εκτός εάν έχω πακέτο φοιτητικό (που δεν ισχύουν).

Επίσης έχω και ένα νούμερο στην Q η οποία με καλωσόρισε μεν στην Ισπανία και είπε για τις εθνικές χρεώσεις. Είχα πακέτο από bonus ανανέωσης και είχα και χρήματα. Επαναπαύτηκα και τα χρησιμοποιούσα. Κάποια στιγμή μου έρχεται SMS ενημερώνοντάς με ότι έχω μόνο 50ΜΒ από το bonus (η εφαρμογή έλεγε ότι έχω 1GB) και στη συνέχεια δεν είχα Internet (στην ξένη χώρα χρειάζεται το Internet κυρίως για τους χάρτες). Μπήκα στις ρυθμίσεις και στην εφαρμογή και είδα ότι είχα δεδομένα αλλά δεν είχα χρήματα. Τηλέφωνα μπορούσα να κάνω στο σπίτι. Μετά την επιστροφή μου, πήρα τηλέφωνο στην εξυπηρέτηση πελατών και μου είπαν ότι τα πακέτα που είχα ήταν από bonus ανανέωσης. Αυτά δεν μπορώ να τα χρησιμοποιήσω στο εξωτερικό. Μου καταναλώθηκαν τα χρήματα. Και ενώ είχα 1GB, για να το χρησιμοποιήσω (ακόμα και στην Ελλάδα) έπρεπε να έχω χρήματα μέσα στην κάρτα.

Όλο το παραπάνω, η Vodafone μου το έστειλε σε ένα SMS ενώ η Q μου λέει ότι έπρεπε να ρωτήσω σε κάποιο κατάστημα. Στο παρελθόν βέβαια δεν είχα τέτοιο πρόβλημα με την Q. Δεν ξέρω αν άλλαξαν πολιτική. Επίσης αν άλλαξαν, έπρεπε να με ενημερώσουν. Όπως και να έχει, έχουν φάει κίτρινη κάρτα.

Κάτι άλλο σχετικά με τα τηλέφωνα. Αν θέλετε, κάντε μια αναζήτηση και πάρτε μια κάρτα της χώρας. Για ποιο λόγο; Σε ταξίδι στο Βερολίνο, πριν την αναχώρησή μου για την επιστροφή, δεν έβρισκα την ταυτότητά μου. Τελικά την είχα παραχώσει κάπου στα πράγματά μου. Το θέμα είναι ότι την στιγμή εκείνη έπρεπε να δράσω λίγο γρήγορα για να προλάβω την πτήση. Οπότε χρειάστηκε να επικοινωνήσω με την πρεσβεία για να πάρω οδηγίες. Η επικοινωνία θεωρητικά μπορούσε να γίνει από το ξενοδοχείο. Όμως ευτυχώς είχα ένα Γερμανικό νούμερο και θεωρητικά δεν χρεώθηκα πολύ. Εάν έπρεπε να τηλεφωνήσω από το Ελληνικό μου νούμερο στην πρεσβεία, θα ήταν σαν να τηλεφωνώ από την Ελλάδα στην Γερμανία, ανεξάρτητα εάν βρισκόμασταν στην ίδια πόλη. Το ίδιο συμβαίνει εάν πχ σας φιλοξενεί φίλος. Εάν πάρετε τηλέφωνο από το Ελληνικό σας νούμερο στο δικό του, θα πληρώσετε πολλά. Οπότε είτε επικοινωνείτε μέσω Internet (έχει πολλά messangers) είτε αγοράζετε μια κάρτα SIM της χώρας που πάτε. Θεωρητικά δεν επιτρέπεται να την χρησιμοποιήσετε στην Ελλάδα αλλά εάν έχει πιο οικονομικά πακέτα, νομίζω δεν θα υπάρξει πρόβλημα.


10. Ημέρα του ταξιδιού


Και φτάνει η μέρα να ταξιδέψω. Περνάμε τον τελευταίο έλεγχο.

- Έχω κάνει check in και είμαι σίγουρος ότι έχω τα boarding passes. Όπως είπα στο προηγούμενο άρθρο, φροντίζω να τα έχω όλα στο κινητό μου. Θα μου πείτε αν μου κλέψουν το κινητό τι γίνεται; Φροντίζω να τα έχω και στο cloud.

- ΛΙΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ: Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να χρησιμοποιήσω το πρωί και μετά πρέπει να τα βάλω στην βαλίτσα (ή back pack), όπως είναι η οδοντόβουρτα ή ο φορτιστής κινητού κλπ. Οπότε σε ένα μικρό χαρτάκι δίπλα στο κρεβάτι μου, κρατάω μια μικρή λίστα τι πρέπει να βάλω την τελευταία στιγμή. Επίσης μπορώ κατά τη διάρκεια της νύκτας πριν κοιμηθώ, να μου έρθει μια ιδέα που μπορεί να την ξεχάσω, οπότε την σημειώνω στην λίστα αυτή.

- Κατά τη διάρκεια της νύχτας έχω βάλει το κινητό να φορτίζει ώστε να έχω μπαταρία στο 100%. Υπάρχει πιθανότητα να ξεχάσω τον φορτιστή μου αν φύγω βιαστικά. Οπότε σε τέτοια περίπτωση θα χρειαστεί να αγοράσω φορτιστή από το αεροδρόμιο (που συνήθως είναι πανάκριβοι). Μια λύση είναι να έχω βάλει ένα φορτιστή ήδη στα πράγματα που έχω πακετάρει. Επίσης το power bank θα με σώσει στο αεροδρόμιο, ελπίζοντας ότι θα βρω κάτι σε νορμάλ τιμή εκεί που θα πάω.

- Ελέγχω εάν έχω την ταυτότητα. Την ταυτότητα την κρατώ και μια φωτογραφία στο κινητό, για την χειρότερη περίπτωση που μου την κλέψουν. Σε κάποιο ταξίδι στην Βαρκελώνη, μου είπαν να έχω την ταυτότητα στο ξενοδοχείο. Σε περίπτωση που μου κλέψουν τα πάντα, τουλάχιστο να έχω την ταυτότητα και να μπορώ να επιστρέψω πίσω.

- Αφού έχω πακετάρει, φροντίζω το σακουλάκι με τα υγρά να το έχω στο back pack μου ώστε να μπορώ εύκολα να το βγάλω στον έλεγχο. Επίσης φροντίζω να βρίσκονται σε εύκολη θέση και τα χαρτιά (σε περίπτωση εκτύπωσης).

- Έχω τσεκάρει τι ώρα περνάει το λεωφορείο που πάει στο αεροδρόμιο. Στην πόλη μου πάμε στο περίπου. Οπότε ξέρω περίπου τι ώρα να ξεκινήσω από το σπίτι μου.

- Φροντίζω να μην έχω κάποιο κέρμα επάνω μου. Όταν φτάσει η σειρά του ελέγχου, βγάζω ζώνη και την βάζω στο back pack μου, βγάζω laptop (αν κουβαλάω) και το σακουλάκι.

- Έχω το νου μου στην πτήση, φροντίζω να βρίσκομαι κοντά στην πύλη. Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό αλλά στο εξωτερικό μπορεί και να συμβεί. Μπορεί να γίνει η επιβίβαση πιο νωρίς. Επίσης μπορεί να αλλάξει η πύλη επιβίβασης τελευταία στιγμή, κάτι που το ανακοινώνουν. Εάν είστε σε καφέ ή ακούτε μουσική και δεν έχετε το νου σας στην πτήση σας, η καλύτερη περίπτωση είναι να σας βλέπουν περίεργα οι συνεπιβάτες ενώ η χειρότερη να χάσετε το αεροπλάνο.

- Σε μακρινά ταξίδια που πιθανό να χρειαστείτε ξεκούραση και ύπνο, καλό είναι να έχετε μαζί σας μαξιλαράκι για το αεροπλάνο (αυτό που μπαίνει γύρω από τον λαιμό) καθώς και μάσκα για τα μάτια (αυτές που καλύπτετε τα μάτια για να κοιμηθείτε). Αυτά και τα δυο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο αεροδρόμιο (εάν έχετε μεγάλη αναμονή σε ενδιάμεση πτήση) αλλά και στο ξενοδοχείο-hostel αν μένετε με άλλους, μπορεί να θέλουν να έχουν ανοικτό το φως την ώρα που θέλετε να κοιμηθείτε.

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ


Εάν θέλεις να δεις μια πόλη και να γνωρίσεις την κουλτούρα του λαού, το καλύτερο πράγμα είναι να περπατήσεις την πόλη. Αυτό κάνω και εγώ. Περπατάω αρκετά και συναναστρέφομαι με τους ντόπιους. Όχι πάντα με επιτυχία βέβαια λόγω της γλώσσας (δεν μιλάνε όλοι Αγγλικά).

Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. Βγάλετε όσες φωτογραφίες θέλετε αλλά μην χάσετε το νόημα του ταξιδιού σας. Ζήστε την εμπειρία. Ζήστε την ανάμνηση.

Μια φωτογραφία, εάν δεν την χρησιμοποιήσετε με κάποιον τρόπο, ίσως είναι απλά χαμένος χρόνος, χαμένος κόπος. Μπορείτε να την εμφανίσετε σε κάποιο album σας. Εναλλακτικά μπορείτε απλά να φτιάξετε ένα βιντεάκι που θα μείνει. Ίσως σπαταλήσετε χρόνο να το φτιάξετε όταν επιστρέψετε αλλά θα σας θυμίζει τις εμπειρίες που ζήσατε. Δείτε το βίντεο από το τελευταίο μου ταξίδι στο Las Palmas de Gran Canaria.



ΕΠΙΛΟΓΟΣ


Ότι και να γίνει στο ταξίδι σας, φροντίστε να ζήσετε την στιγμή. Φροντίστε να σας μείνει η ανάμνηση του ταξιδιού σας.


Και το κυριότερο, κάντε κλικ στο κουμπί:


για να βλέπετε πρώτοι τα ταξίδια του σύγχρονου κιούλιβερ...

Country I'm going next


Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.