Γιατί η ομιλία σας απορρίφθηκε (ή ίσως έγινε αποδεκτή)

Μικρόφωνο
Μετά το πέρας του επιτυχημένου συνεδρίου KDE Akademy 2023 (για το οποίο η ομάδα μας έλαβε βραβείο οργάνωσης), θέλησα να αναλύσω τους λόγους που κάποιες ομιλίες πιθανό να απορρίπτονται (ή να έγιναν αποδεκτές χωρίς να το περιμένουν οι ομιλητές). Τα παρακάτω ισχύουν και σε επιστημονικά συνέδρια.

Χωρίς ιδιαίτερη σειρά:
  • Διαθέσιμες slots: Ανάλογα με το συνέδριο, πιθανώς να υποβάλλονται πολλές ομιλίες που δεν μπορούν να τακτοποιηθούν για κάθε διαθέσιμο slot. Εξ ορισμού, ορισμένες από αυτές τις ομιλίες θα απορριφθούν απλώς και μόνο επειδή δεν υπάρχει χώρος.
  • Μη εμπνευσμένη ομιλία: Έχω δει πολλές υποβολές μιας γραμμής χωρίς περιγραφή. Αν η υποβολή είναι βαρετή, υποθέτω ότι θα είναι και η συζήτηση. Αντίθετα, μια πραγματικά εμπνευσμένη ομιλία θα έχει εξασφαλισμένο slot. Θα μου πείτε, ποιος είσαι εσύ να κρίνεις εάν η ομιλία είναι εμπνευσμένη ή όχι; Η απάντηση σε αυτό είναι ότι η επιλογή γίνεται από επιτροπή προγράμματος και η δικιά μου είναι μια από τις πολλές απόψεις (πιθανό να είναι λανθασμένη).
  • Ακριβές αντίγραφο της ομιλίας: Μερικοί ομιλητές υποβάλλουν την ίδια ομιλία που έχουν ξανακάνει σε άλλο συνέδριο ή μια παρόμοια προσέγγιση όπου απλώς τοποθετούν το όνομα της τεχνολογίας στον τίτλο και παρόμοια περίληψη. Μπορεί επίσης να υποβάλλει την ίδια ομιλία δυο φορές με ελαφρώς αλλαγμένο τον τίτλο και την περίληψη. Εάν γίνει αντιληπτό από την επιτροπή, προφανώς κόβεται η μια ομιλία.
  • Θέμα ομιλίας: Το θέμα είτε δεν ταιριάζει, είτε υπάρχουν 10 υποβολές για το ίδιο θέμα ενώ χρειαζόταν μόνο μία. Εναλλακτικά ταιριάζει πολύ και επιλέγεται αμέσως.
  • Ομιλητής: Η ομιλία φαίνεται καλή, αλλά δεν είναι σαφές εάν ταιριάζει ο ομιλητής. Εάν υπάρχει μια ομιλία που υποβάλλεται από ένα άτομο χωρίς διακριτικά διαπιστευτήρια και μια παρόμοια ομιλία που υποβάλλεται από τον εφευρέτη της τεχνολογίας, είναι σαφές ότι ο εφευρέτης παίρνει το slot και θα κάνει την ομιλία.
  • Κάτι νέο: Έρχεται μια στιγμή που πρέπει να σπάσει η παράδοση και να δοθεί σε άλλους ανθρώπους μια ευκαιρία. Εάν ο ίδιος ομιλητής κάνει την ίδια ομιλία κάθε χρόνο, υπάρχει ένα σημείο που είναι ώρα να πάρει μια ευκαιρία ένας άλλος ομιλητής (με παρόμοια ή καινούργια ομιλία).
  • Το επίπεδο κοινού δεν είναι σωστό: Μια ομιλία μπορεί να είναι εξαιρετική για ορισμένα συνέδρια και εντελώς άτοπη για άλλα. Μια βαθιά τεχνολογική ανάλυση μπορεί να είναι υπερβολική για ορισμένα συνέδρια.
  • Φτάνει πια με τους ομιλητές από την εταιρία Τάδε Corp. Εάν το συνέδριο είναι ουδέτερο ως προς τον προμηθευτή, το να υπάρχουν πάρα πολλοί ομιλητές από μία εταιρεία είναι κακό. Μια ομιλία μπορεί να απορριφθεί απλώς και μόνο επειδή η εκδήλωση είναι υπερβολικά κορεσμένη από ομιλίες από συγκεκριμένες εταιρείες.
  • Ο πελάτης μιλάει για νίκη! Εάν το συνέδριο είναι για συγκεκριμένο για τον προμηθευτή, οι συζητήσεις από πελάτες σχετικά με τεχνολογίες και περιπτώσεις χρήσης είναι συνήθως καλύτερες από τις ομιλίες από τον προμηθευτή. Είναι καλύτερο για τους συμμετέχοντες να έχουν μια πελατοκεντρική άποψη και είναι καλύτερο για τον πωλητή, ακόμα κι αν η παρουσίαση δεν είναι τόσο λαμπερή για το προϊόν, την τεχνολογία ή οτιδήποτε άλλο.
  • Η ομιλία σας υποβλήθηκε από μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων. Γενικά, αυτό είναι σχεδόν πάντα ένα σκληρό όχι από την επιτροπή προγράμματος. Εάν, για οποιονδήποτε λόγο, ο ομιλητής δεν μπορεί να μπει στον κόπο να υποβάλει ο ίδιος την ομιλία, τότε μάλλον δεν το βλέπει σοβαρά.
  • Η ομιλία είναι ένα λεπτό (ή καθόλου) συγκαλυμμένο βήμα προϊόντος. Τα περισσότερα τεχνολογικά συνέδρια οργανώνονται γύρω από τα χρήματα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Οι πωλητές χορηγούν τις εκδηλώσεις επειδή βλέπουν μια σύνδεση μεταξύ της εκδήλωσης και των πωλήσεων, ακόμα κι αν είναι απλώς συνειδητοποίηση ότι ελπίζουν ότι κάποια μέρα θα οδηγήσουν σε πωλήσεις. Οι πωλητές πληρώνουν για των ομιλητών για να ταξιδέψουν επειδή βλέπουν την «αξία» στο άλλο άκρο του ουράνιου τόξου με τη μορφή πωλήσεων ή ελπίζουν σε ένα εφέ φωτοστέφανου που ... οδηγεί σε πωλήσεις. Το θέμα είναι ότι όλα έρχονται επιστροφή στα χρήματα κάποια στιγμή. Τούτου λεχθέντος, λίγοι από τους παρευρισκόμενους θέλουν να παρακολουθήσουν ένα διαφημιστικό. Είναι εντάξει να ελέγξετε το όνομα ενός προϊόντος. Είναι εντάξει εάν μια χρήσιμη συζήτηση τυχαίνει να καθοδηγήσει τους ανθρώπους στη γενική κατεύθυνση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Αν θέλετε να κάνετε μια προώθηση προϊόντων, βάλτε το χέρι στην τσέπη για τα πληρωμένα slot (συνήθως με την μεγαλύτερη προσέλευση). Αν το συνέδριο δεν τα έχει, τότε σίγουρα θα έχει κάποιον άλλο τρόπο διαφήμισης.
  • Η ομιλία είναι πολύ αρνητική. Σπάνιο, αλλά μπορεί να έχει κακό αποτέλεσμα εάν στην ομιλία υπάρξουν ερωτήσεις μεταξύ ανταγωνιστών ή γενικά μη υγιούς κριτικής μέχρι την απόλυτη επίθεση.
  • Δεν πατήσατε υποβολή. Αυτό συμβαίνει πραγματικά. Ορισμένα συστήματα θα σας δείξουν ομιλίες που ξεκίνησαν αλλά δεν υποβλήθηκαν διότι αποθηκεύτηκαν προσωρινά στο σύστημα. Αν βλέπετε κουμπί υποβολής, αυτό σημαίνει ότι δεν έχει υποβληθεί η ομιλία σας!
Αυτές είναι κάποιες σκέψεις για λόγους αποδοχής ή μη μιας ομιλίας. Η επιλογή ομιλίας περιλαμβάνει πολλά μέρη και είναι περισσότερο τέχνη παρά επιστήμη.

Η αποδοχή ή απόρριψη της ομιλίας σας, δεν έχει να κάνει με εσάς ή την υποβολή σας. Υπάρχουν πολλά κείμενα με συμβουλές για το πώς να γράψετε περιγραφές για ομιλίες που γίνονται αποδεκτές. Κάποιοι οργανωτές συνεδρίων σας αναφέρουν και πρότυπα τόσο για την υποβολή της ομιλίας σας όσο και για την συγγραφή και πως να την πραγματοποιήσετε.

Κάποιες συμβουλές:
1. Έχετε έναν καλό τίτλο και περίληψη.
2. Δείξτε ότι γνωρίζετε καλά το θέμα και ότι είστε γνώστες αυτού.
3. Δείξτε ότι είστε προετοιμασμένοι για να μιλήσετε καλά.
4. Αν έχετε γνωστό/-η στην επιτροπή επιλογής, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα γίνετε αποδεκτοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.