Μερικές εντυπώσεις από το συνέδριο Nextcloud


Πέρασαν πολλές ημέρες από την επιστροφή μου. Έχω γράψει πολλά και στο blog μου αλλά και σε άλλα μεγάλες ιστοσελίδες σχετικά με την συμμετοχή μου στο συνέδριο Nextcloud. Θα μοιραστώ μαζί σας ορισμένα προσωπικά γεγονότα για το πως συμμετείχα.

Όπως πιθανό να ξέρετε, έχω ασχοληθεί με την προώθηση και την μετάφραση του ownCloud εδώ και χρόνια. Κοιτάζω στις λήψεις μου και έχω βρει την έκδοση 2. Δεν ξέρω αν υπήρχε νεότερη από αυτήν. Τον τελευταίο χρόνο συμμετείχα με ομιλία στο συνέδριο FOSSCOMM.

Το Nextcloud είναι μια νεοϊδρυθείσα εταιρία (ως εταιρία) με επίσης πολύ νέα κοινότητα. Μετά τα γεγονότα του καλοκαιριού, ένα μεγάλο μέρος της κοινότητας μετακινήθηκε στο Nextcloud. Πως όμως μια νεοϊδρυθείσα εταιρία με φρέσκια κοινότητα αποφασίζει να διοργανώσει το πρώτο της συνέδριο, και μάλιστα μακρυά από τα κεντρικά της γραφεία; Με τι χρήματα; Δεν γνωρίζω να απαντήσω σε αυτές τις ερωτήσεις, αυτό που γνωρίζω είναι ότι όλα είχαν σχεδιαστεί από το Jos Poortvliet. Όπως λέμε, είχε πρόγραμμα...

Πως προέκυψε η δικιά μου συμμετοχή; Έχω μια προσωπική σχέση με τον Jos από τα χρόνια του στην κοινότητα openSUSE. Μου έστειλε προσωπική πρόσκληση να συμμετάσχω στο συνέδριο. Το μήνυμά του μου ήρθε μετά που είχα κλείσει εισιτήρια και διαμονή για το συνέδριο ownCloud (μετά από επικοινωνία μου με τον community manager, τον Jonathan Kawol). Ο Jos μου πρότεινε να μου καλύψει το Nextcloud τις ημέρες μέχρι το συνέδριο του Nextcloud, αρκεί να αλλάξω εισιτήριο. Κατάφερα να βρω και διαμονή με σύνολο χρημάτων 1€ λιγότερο από το ποσό που μπορούσε να καλύψει.

Συνάντησα τον Jos στο σπίτι του, 2 ημέρες πριν την έναρξη του συνεδρίου. Χάρηκα που τον συνάντησα για μια ακόμη φορά μετά από αρκετό καρό. Τα είπαμε γενικά για τα γεγονότα του καλοκαιριού και μου ξεκαθάρισε ορισμένα πράγματα (αυτοί από το ownCloud δεν θέλανε να μιλάνε γι'αυτό). Αφού ήπιαμε MATE και μπύρες, δουλέψαμε σε ψιλολεπτομέρειες του συνεδρίου (πινακίδες αιθουσών, φωτογραφίες του Nextclou Box, συμβόλαια με την εταιρία που θα αγοράστηκαν τα ποτά κ.α.).


Την επόμενη μέρα είχα ως εργασία να παραλάβω τα ποτά εάν ερχόταν πρωί στον χώρο του πανεπιστημίου (επειδή έμενα κοντά). Ήρθαν ο Jos με τον Arthur και φτιάξαμε τις αίθουσες, βάλαμε τις πινακίδες, οργανώσαμε το δωμάτιο με τα ποτά και φαγητά.


Η πρώτη μέρα ήταν αποκλειστικά για την κοινότητα. Αφού ήταν η πρώτη μάζωξη της κοινότητας, μας καλωσόρισαν και παρουσίασαν αρκετά άτομα που γνώριζα, τι πρόοδο έχει κάνε ο καθένας και σε τι δουλεύει για το Netxcloud. Το γεγονός της βραδιάς ήταν η παρουσίαση του Nextcloud Box. Το κουτί αποτελείται από ένα δίσκο 1tb από την WDLabs, τα καλώδιά του και μια κάρτα με προεγκατεστημένο το Nextcloud με την τεχνολογία snap που εισήγαγε το Ubuntu. Το κουτάκι αυτό κοστίζει 70€. Αν το αγόραζε κάποιος το Nextcloud box από το συνέδριο, θα έπαιρνε δώρο το Raspberry Pi 2 (μου στείλανε χρήματα και αγόρασα 2). Ακολούθησε μπυροποσία στο δωμάτιο με τα ποτά/φαγητά.



Το πανεπιστήμιο όπου έγινε το συνέδριο.

Την επόμενη ημέρα, την επίσημη πρώτη του συνεδρίου, μου ζητήθηκε να πάω νωρίς για να μεταφέρω τα υλικά για τις εγγραφές σε άλλο χώρο. Το συνέδριο άνοιξε η Jane Silber, CEO στην Canonical. Ο Jos μου είπε ότι είχαν κλείσει τον Mark Shuttleworth αλλά έπεσε παντόφλα... Είχε γενέθλια την Κυριακή (την επομένη της παρουσίασης από πλευράς Canonial)!!!
Η ημέρα είχε και άλλες ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις όπως η Collabora Online & Nextcloud από τον Michael Meeks. Έχουν γίνει αρκετά βήματα για την ενσωμάτωση του Libre Office στο Nextcloud. Δυστυχώς ο τελικός χρήστης που ασχολείται λίγο και με το στήσιμο του Nextcloud (εγώ), δεν μπορεί ακόμα να στήσει το Libre Office. Η περιπλοκότητα είναι στην εμπλοκή με το docker και πως τα δυο παντρεύονται. Ένας πιο power user λογικά το έχει παιχνιδάκι. Η ημέρα κατέληξε στο Schleusenkrug για μπύρες και λουκάνικα...

Την τελευταία μέρα των παρουσιάσεων, το συνέδριο θα άνοιγε με την ομιλία της Karen Sandler (γνωρίζω την Karen από την ανάμιξή μου στην κοινότητα GNOME). Έφτασα πάλι σχετικά νωρίς και πήγα να χαιρετίσω από κοντά (είναι η 2η φορά που την βλέπω από κοντά αλλά η πρώτη που συστήνομαι). Ξεκίνησα να λέω "είμαι αυτός που σας ενοχλεί από την Ελλάδα" και μου απαντάει "ναι ο Στάθης. Μόλις είπες Ελλάδα και είδα το όνομα στην ταμπέλα σε γνώρισα".
Μου έκανε μεγάλη εντύπωση που συνάντησα "γνωστούς" που άλλοι με γνώριζαν, άλλοι μου φέρονταν σαν να είμαι κολλητός φίλος τους (πχ ο ιδρυτής του Nextcloud ο Frank). Αυτή ήταν και η τελευταία ημέρα μου. Την επομένη επέστρεφα και έπρεπε να πακετάρω 2 Nextcloud Box. Όπως θα καταλάβατε, περίσσεψαν μερικά ρούχα τα οποία φόρεσα κατά την επιστροφή.

Τα υλικά που πήρα από το συνέδριο Nextcloud (lanyard με το όνομά μου, κουπόνια φαγητού, user/pass για το internet, αυτοκόλλητα, μπλούζα, στυλό WDLabs, USB με το Ubuntu 16.04):

1 σχόλιο:

Από το Blogger.